5 Ekim 2014 Pazar

Hyundai


Paris Otomobil Fuarı'nda yer alan Güney Koreli üreticilerden Hyundai'nin standında yeni model gösterimi olarak Ağustos ayında ilk görselleri ortaya çıkan yeni i20 yer alırken, en az onun kadar önem arz eden teknik kısımdan yenilikler de sahne aldı.



 Rüsselsheim, Almanya'da Avrupa pazarına yönelik bir yerleşkesi bulunan Hyundai'nin buradaki teknik merkezin çatısı altında geliştirdiği Kappa motor ailesinden yeni 1.0 ve 1.4 litre hacimli turbo motorlar tanıtıldı. Kocaeli'mizde Hyundai Assan fabrikasında üretilecek yeni i20'ye güç verecek 3 silindirli 1.0 litrelik T-GDI motor 120 beygir güç ve 172 Nm maksimum tork değerlerine sahip. Elektronik olarak kontrol edilen turbo besleme tahliye kapağı (waste-gate), düşük devirlerde üretilen yüksek torku mümkün kılarken, 200 bar civarlarına ulaşan yüksek basıncı sağlamasıyla da oldukça verimli yanmayı, bunun sonucu olarak da Euro 6 emisyon etiketine de kavuşabiliyor.



 Hyundai standındaki konsept çalışmalarından biri olan i30 CNG'nin kaputunun altında da yeni geliştirilen 1.4 T-GDI kullanılıyor. Gamma isimli motor neslindeki selefinden 14kg daha hafiflemiş yeni blok, 87 kg ağırlığıyla dikkat çekici. 117 beygir güç ve 206Nm tork verilerine sahip olan bu güç ünitesinin öngöreceğinizden daha düşük performans verilerine sahip olmasının sebebi CNG sistemi. Euro 6 uyumluğu olan bu güç ünitesinin 87 g/km CO2 emisyon değerleri oldukça dikkat çekici.



 Son olarak değinmemiz gereken bir de yeni 7-ileri çift kavramalı otomatik şanzıman var ki, bu da muhtemelen otomotiv endüstrisinin bağrı Almanya'da bir çok üreticinin kullandığı aktarma organı tedarikçilerinden birinin yeni bir ürününe geçiş olarak değerlendirilebilir. Bu opsiyonla gelecek yeni Hyundai modelleri sarsıntısız vites geçişleri ve yakıt tüketimindeki azalma avantajlarından istifade edebilecekler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder