23 Mayıs 2016 Pazartesi

Yeni Peugeot 3008



PSA grubunun aslan logolu markası Peugeot, model ailesinin yüzü ve altapısıyla en eski kalan üyesi 3008'i bu kadar beklemeye değmiş dedirtecek şekilde yeniledi.





 308 modelinden çizgiler taşımakla birlikte ilk nesliyle yollara çıktığı zamandaki özgün şeklini koruyarak daha da geliştiren 3008 özellikle arka çamurlukta ilginç tasarım detayları içeriyor. Keza ön kısımda da bu kadar girintili çıkıntılı bir far tasarımını yoldan geçen her arabada görmek namümkün.





 Fotoğraflara bakıp kendinizin kendinizce daha güzel yorumlayacağını düşündüğüm 3008'in dış tasarımını bir kenara bırakıp içeriye geçtiğimizde i-Cockpit'in bu zamana kadarki en şık hali bizleri karşılıyor. 3008'in yine ilk nesliyle ortaya çıkan özgün düğme grupları artık iyice büyümüş ve bu düğme grubunun üzerinde tablet görünümlü geniş bir dokunmatik ekran yerleştirilmiş. Sürücüye odaklı kumanda panellerine yeni bir vites ve sürüş modları kontrol konsolu tasarlanmış. i-Cockpit'in yeni tamamlayıcı parçası ise 12.3 inç ebadındaki dijital gösterge paneli. Markanın 308 ve 208'in yeni modellerinde, alışılagelmişten farklı olarak direksiyon simidinin arkasından yukarıya ve ileriye taşıdığı gösterge panelleri böylece 2016 yılının son modası LCD paneline de kavuşmuş oldu. 



     


 EMP2 modüler platformu üzerine kurulu olan yeni 3008'in 100 kg hafiflediği vurgulanıyor. Bu platformun (ve aslında otomotivde her yeni platformun) getirilerinden biri olarak aksa açıklı 80mm artırılmış ve böylece yaşam alanı dediğim yere çok daha fazla geniş hacimler sunulabilmiş. Bu sınıf modellerde bakılan en önemli ölçülerden biri olan bagaj hacmi önceki nesile göre 90 litre artarak 520 litreye ulaşmış.




 Kaputun altında önceki 3008'den farklı olarak artık 1.2 litre turbo PureTech 130 beygirlik ünite de yerini almış. Ülkemizde hali hazırda satılan ve yakıt tüketimi ile ağır gövdeli bu araçları yeterince performansla buluşturan 1.6 BlueHDI 100 ve 120 beygirlik güç türevleri EAT6 şanzımanla eşleştirilebilecek. Crossover'dan ziyayde Sports Utility Vehicle tanımındaki gibi bir kullanım amacı hedefleniyorsa yeni bir motor seçeneği bizleri karşılıyor; 1.6 litre hacime turbo benzinli THP 165. Bu kadar iştahlı, içi yanan bir motorun yakıt masraflarından kaçınmak için ise 2 litre hacimli BlueHDI 150 ve 180 beygirlik üniteler bizim gibi vergi sistemi motor hacmine göre değil de emisyon değerlerine göre belirlenen ülkelere hitap etmek üzere mevcudiyetlerini sürdürüyorlar.





 3008 ile bir sonraki karşılaşmamız Eylül ayında Paris Motor Show'da olacak ve akabinde yıl sonunda muhtemelen öncelikle Batı Avrupa, daha sonrasında tüm dünyaya teslimatlar başlayacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder